Compilare modulo W-BEN8 con tasse allo 0%

Ciao a tutti! Mi chiamo Emanuele e sono da pochi giorni entrato a far parte degli autori Envato.
Sono ricorso al forum per chiedere aiuto ad altri autori italiani in quanto ho riscontrato un problema nella compilazione del modulo W-BEN8 messo a disposizione da PhotoDune. Il problema consiste nel fatto che, tramite i menu a tendina, non mi è possibile indicare lo 0% di tasse così come previsto dal trattato Italia-USA.
Ho provato a contattare l’assistenza del sito ma mi hanno sempre risposto che la ritenuta è fissata al 5% e che “0% royalty withholding tax rate does not apply to the digital assets on Envato Market which fall under the computer software category”.
Qualcuno ha avuto il mio stesso problema? Come avete risolto?
Vi ringrazio in anticipo!

Italy has 5% on Royalties, see article 12 in the treaty document

Thank you, I know the treaty, so I know that the tax for the sale of images is 0% (this is accepted by all the microstock agencies like Getty and Shutterstock, with which I already collaborate)

Their taxation practice may also be based on false information, as Envato did until fall last year!

see also:
https://forums.envato.com/t/us-royalty-withholding-tax/137624/8

Hello Emanuele, me too sell stock photos via Getty and shutterstock, and with the w-8ben have the 5% instead of 30% of witholding tax. ALso recently I have some problem because the w-8ben was refused and seem that I need an ITIN number; do you have the ITIN?