Royalties before and after joining PRO

Hi, I have such a simple question.

I have a small portfolio, I can say that I’m just starting on AJ, recently someone has bought a TV license for one of my songs. I am not registered in any P.R.O

My question is, if at the time of registration in PRO, say in 2020, all due royalties from the period before being a member of PRO will be paid to me or will they be lost? :thinking:

You will not get any royalties for your tracks which were sold before joining pro.

2 Likes

Are you sure? I think there is a time for registration. Sometimes the registration is slower than the audiovisual ones. For example, you can compose the music for an ad from one day to the next, but obviously you do not have time to register it. But you can register it later without problems. I’m not sure how much later you can register it, it maybe depends on each pro.

Not exactly, it depends on PRO.

@RedOctopus Jesteś zadwolony z Zaiks?, na zagranicznych forach ludzie bardzo polecają BMI jeśli chodzi o rejestracje muzyki produkcyjnej, stockowej (mam na mysli osoby ,które mają swoje krajowe organizacje PRO, ale jednak postanawiają zarejestrować się w organizacji globalnej).

Zastanawiam się nad rejestracją i musze wybrać organizacje regionalną lub globalną, czy współpraca z Zaiks jest twoim zdaniem w porządku? (nie ma większej różnicy dla autora między naszym krajowym PRO ,a globalnym, zagranicznym?)

myśle ,że twoja opinia bardzo by mi pomogła, jeśli znajdziesz czas oczywiście :wink:

Jestem bardzo niezadowolony z ZAIKS i gdyby nie to, że się uwiązałem ich, to już dawno zarejestrowałbym się w ASCAP lub BMI. Wg mnie ASCAP jest lepszy w naszej sytuacji.

BTW ZAIKS też jest globalny, każde PRO jest globalne z założenia, mają podpisane.umowy z innymi PRO. Inna sprawa, że relatywnie sprawnie działają tylko niektóre, takie jak wspomniane ASCAP/BMI.

2 Likes

Witaj, mam pytanie znalazłem twój wpis o ZAIKS . jak to jest czy utwory rejestruje sie w ZAIKS przed dodaniem do audiojungle,
Jakie są wymierne korzyści płyną z rejestracji?
dzięki za info pozdrawiam
Jacek

@RedOctopus

Warto przeczytac https://yourmusicyourfuture.com/composer-compensation/

dzieki

Here you’ve got everything you you want to know about PROs: The AJ Community Guide #2 - Performing Rights Organisation Royalties (PRO)

Ja rejestruję utworu niedługo po zaakceptowaniu na AJ. Im wcześniej, tym lepiej, ale bez wielkiej presji.

Dzięki za info.

Jeżeli Twój utwor skanuje na youtube Adrev jednocześnie ZAiKS go chroni.
Kto wypłaca środki czy nie ma tu sprzeczności.?

pozdrawiam
Jacek

Polecam drugi artykuł: The AJ Community Guide #3: Content Identification (CID)

1 Like

PRO czyli ZaiKS w twoim wypadku zajmuje sie tylko mechanicznymi pochodzacymi z transmisji radiowych, tv sat itp, nie monitrują oni YT.

Naleznosc za contend id (Youtube) dostajesz od swojego partnera np: adrev lub Identifyy, pozostalosc (transmisje radiowe, telewizja) dostajesz od PRO

Również i PRO rozlicza youtube równolegle do CID, ale są to grosze. CID płacą za reklamy, PRO płacą tantiemy od youtube.

Ok, w zaiksie nie jestem to sie nie wypowiem ,ale

Innymi słowy równolegle CID zbiera “Youtube sync publishing”, a ZAIKS “Youtube performance royalties”. Tam jest jeszcze taki szkopuł, że Youtube wysyła do danego PRO wyłącznie informacje o odtworzeniach na terenie tego PRO kraju. Strasznie to jest perfidne, bo gdyby rozliczał to globalnie, to uzbierałoby się coś z tych groszy.

1 Like