Completely unresponsive support from Next-Themes / Envato unresponsive to my request for help.

Hello everyone,
I see another member has a similar problem that no one replied to. I purchased a theme over 6 months ago but didn’t have time to develop it in that time. So when it came time to extend the support, I did. I paid an extra $30. The biggest waste of money and time. I spent hours trying to figure some stuff out with no avail. I contact support a week ago and have sent them several messages thereafter with no ANSWER. I’ve been posting on their theme forum, I been sending them private messages and I’ve been writing in the comments section since then… I think I must have sent the 7-8 different messages with absolutely NO RESPONSE. I see from the comments section a lot of other frustrated customers. I don’t know what to do. All I want is basic support and for them to answer some basic questions. I flagged this a few days ago to Envato and screenshots of the comments section of customers, but they never replied. It seems like everyone is gone. This is the theme I’ve purchased… https://themeforest.net/item/venus-minimal-agency-freelance-architecture-shop-blog-theme/15906888
What should I do about this? I don’t want to start building my site from scratch.

Hi Valentina,
you should likely try to ask directly to the site creator as I’m doing right now… you’d have a file as help file inside the package and there should be also an email of the author of the site

Good luck

Thank you for your reply,
I’ve actually combed through the package and I haven’t seen any sort of email. I did send them messages (which are sent like emails) through their support page on their website with no response… I wish there was a phone number though… Gosh this is frustrating. This costing me a lot of money - I’ve pushed other clients aside to take this time to finish my personal site. I’m really fed up.

Sorry for that… I have a sort of file where is indicated an eamil to write to in case of issues… this doesn’t mean I’ll get a reply of course…
Sorry fo my poor english, I’m from italy…

Bene! Di dove? Sono Americana ma abito a Torino…

Ah ecco perchè online a quest’ora… e il nome che tradisce una certa italianità :slight_smile:
Sono a Venezia… non troppo lontano…
Mi spiace per i problemi ma purtroppo quando si sceglie questo tipo di “servizio”, che in realtà non esiste, bisognerebbe “masticare” un po’ di programmazione, altrimenti si è lasciati a se stessi…

Eh… il problema é che ho pagato ancora $30 per theme support. Non ho mai avuto un problema con i sviluppatori cosí. Di solito, entro 48 di danno delle risposte. Mannaggia…

A proposito, ero appena stata a Venezia dal 17-20 di febbraio! :slight_smile:

Eh!.. di solito… forse… ma a volte danno delle sole… (fregature)
Se non hai già fatto con altri sviluppatori, io qualche volta mi sono affidato a quei programmatori indiani che lavorano abbastanza bene e a costi contenuti… appena metti un annuncio di un lavoro che ti serve, ti rispondono in 50 nel giro di un’ora… poi considerato che non paghi subito ma metti a disposizione il denaro convenuto in una sorta di limbo e nè lui nè tu puoi toccarli, è una sorta di garanzia…

Poi se sei soddisfatto del lavoro, “rilasci” il denaro e, di fatto, lo paghi, ma solo dopo che hai avuto il lavoro eseguito come richiesto, altrimenti non rilasci un bel nulla… :wink:

Beh se torni da queste parti fatti sentire… se ti serve qualcosa, visto che lavoro nel turismo, magari posso esserti utile…

PS ma una cosa mi domando: io che vorrei vivere in USA ormai è troppo tardi, non sono più giovincello… tu che sei dagli USA te ne vieni qui in questa italia in rovina… mah…
Ciao

Che bel suggerimento che mi hai dato! Ci provo!.. Dove metti degli annunci di lavoro?
Ma io non lavoro nel turismo, sono una grafica/stilista diventata un pó nerd… (cioé sono molto front end, ma capisco abbastanza bene il liguaggio del backend…) e faccio siti per clienti. MI piace partire da un theme perché spesso é una buona base.

Comunque, quando torno a venezia volentieri. Sono 1/2 italiana, ho fatto lo IED tanti anni fá e poi ho portato mio ex-marito (quando eravamo ancora fidanzati) negli states. Ci siamo divorziati 11 anni fá e 6 anni fá sono venuta a vivere in italia con mia figlia… lui é rimasto la. L’italia non é la politica… c’é bello e brutto in ogni posto. Mi piace vedere il panorama delle colline, magiare bene con le verdure coltivate dietro casa, e vivere un’ avventura nuova tutti i giorni. Pensa a quante persone negli states mi invidiano…

If you have valid support, the item is advertised as supported, and you’ve given at least 72 hours to receive a response then yes, you should definitely contact Envato about this.

Sit tight however, Envato support are usually fast but can take up to 5 days to respond to a request, they’re usually very helpful though, so expect some resolution from this.

Thank you! I’m was re-contacting them now… I appreciate the ray of hope! :blush:

@ Valentina

Capito… se sapessero in USA invece quanti italiani vorrebbero essere dall’altra parte dell’oceano… you know “the grass is always greener on the other side”…

Io ho fatto fare un paio di lavori a questo link:
Però magari aspetta e vedi se ti rispondono…

A me l’autore del template ha risposto ieri sera:
Good day, just purchased the MILD - MULTIPURPOSE HTML5 ONE PAGE TEMPLATE but the only
problem is how the blog section works, since is not explained into the documentation file
Could you help me on this matter?

Hi,
We’re glad to know you purchased our template. As this template is static i.e made only HTML,CSS and JS. So blog section is static and its used for demo purpose only (peccato che questo non fosse stato specificato) But if you want to write blog using this site then you have to write it statically. It means go to blog section and write your blog.
Thanks

PS se trovi cose da correggermi in inglese, please, do it… ok?
Poi, scrivi: “tanti anni fá” … fa’ con accento è verbo di FARE, se scrivi “anni fa” va senza accento perchè non è verbo :wink:

@ tommusrhodus

Dear, maybe they will be helpful, but, even if it’s not my case, if I have to wait up to 5 days to get a reply, and often just one reply is not exhaustive for many reasons, you can figure out that to complete a job, I could take months… I mean, they should be a bit more faster on reply…

@ Valentina

Dimenticavo, se per caso decidi di chiedere su Freelancer (no obligation) prima di decidere, se deciderai, ALWAYS negotiate the price… :sunglasses:

Terrible… The customer care just in there…

Sorry Vale, couldn’t figure out what you mean…